2012. december 20., csütörtök

Mákos bejgli




Tészta:
50 dkg liszt
25 dkg margarin
6 dkg porcukor
3 tojás sárgája
1 egész tojás
2 dkg friss élesztő
csipet só

Máktöltelék:
20 dkg darált mák
10 dkg cukor
2 ek baracklekvár
1 dl tej

Az élesztőt kicsi cukros tejben felfuttattam, majd a tészta többi hozzávalóihoz kevertem. A tésztát duplájára kelesztettem és téglalapot formáltam.

A máktöltelékhez a tejben felfőztem a cukrot, majd a tűzről levéve belekevertem a mákot és a lekvárt.

A kinyújtott tésztát lekentem tojásfehérjével, szétterítettem rajta a máktölteléket.
A tészta két szélét 1-1 cm-re visszahajtottam, majd szorosan feltekertem.
Lekentem tojással majd hideg sütőben elkezdtem a sütést. Kb 15 perc után letakartam alufóliával a tetejét.
150 fokon kb 45 percig sütöttem.

A megadott mennyiség 2 rúdhoz elegendő.

A receptet az egyik Nők lapjában találtam.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése