2012. november 14., szerda

Svéd mandulatorta

Svéd mandulatorta


Tészta:
4 tojás fehérje
20 dkg darált mandula
10 dkg kristálycukor

Az eredeti recept úgy szól, hogy a fenti mennyiségből készített tésztát megsütjük, majd vízszintesen kettévágjuk a lapokat. Olvastam a hozzászólásokban, hogy nagyon nehéz kettévágni az amúgy is  vékony tésztát, mert törik, ezért úgy döntöttem, hogy a tésztához való mennyiségeket elfelezem és külön-külön sütöm a lapokat. Így is tettem, tehát:

2 tojás fehérjét felverünk habbá, folyamatosan hozzáadagolva 5 dkg kristálycukrot, majd a végén belekeverjük a 10 dkg mandulát. 180 fokon, sütőpapíros 24 cm-es tortaformában sütöttem, kb 15 percig.
Ezt a műveletet megismételtem, így kaptam 2 vékony tortalapot.

Krém:
4 tojás sárgája
10 dkg kristálycukor
150 ml tejszín
15 dkg vaj

A tojás sárgáját, tejszínt és a cukrot gyenge tűzön kavargatjuk és felverjük, jó sűrű legyen, de nem szabad főzni vagy forralni. Nekem nem lett elég sűrű, ezért belekevertem még 1 ek lisztet is. (az eredeti recept is javasolta). Ha langyosra hűl, hozzákeverjük a vajat.

A krémet rákenjük az egyik tortalapra, ráhelyezzük a másik lapot. A maradék krémet rákenjük a torta tetejére és oldalára. 
A végén aranyszínűre pirított, szeletelt mandulával díszítjük.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése