2012. december 1., szombat

Rákóczi túrós torta


Tészta:
16 dkg liszt
9 dkg margarin
4 dkg fruktóz/kristálycukor
1 tojás sárgája
3 ek tejföl
1 kk sütőpor
csipet só
1 citrom reszelt héja


Túrótöltelék:
25 dkg túró
5 dkg fruktóz/kristálycukor
2 ek tejföl
2 tojás
2 ek búzadara
1 citrom reszelt héja és pici leve
Ízlés szerint mazsola (én kihagytam, mert nem szeretjük)

Tetejére:
3 tojás fehérje
2 ek porcukor


Tésztát összeállítottam, majd fél órát hűtőszekrényben pihentettem.  26 cm-es, sütőpapíros tortaformában, rózsaszínre sütöttem (kb 15 perc, 160 fokon)

Míg sült a tészta, elkészítettem a túrótölteléket. A túrót a fruktózzal, a tejföllel, 2 tojás sárgájával, reszelt citrommal és a búzadarával összekevertem, majd a végén óvatosan hozzákevertem a 2 tojás habbá vert fehérjét.

A sütőből kivéve a tésztát megszórtam pici zsemlemorzsával, megkentem vékonyan baracklekvárral és egyenletesen elkentem rajta a túrótölteléket. Visszaraktam a sütőbe és addig sütöttem, míg a túrókrém teteje megszilárdult.

A tetejére a 3 tojásfehérjét a porcukorral habbá vertem, nyomózsákba töltöttem és cikkcakkban rányomtam a megsült túrótöltelékre.
Ezután visszahelyeztem a sütőbe, de már csak alacsony fokon a tetejét aranyszínűre szárítottam.

Tálaláskor a tetejére baracklekvárt csorgattunk!
Nagyon finom!!

Eredeti recept, változtatásokkal:


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése