2012. december 9., vasárnap

Mandulás fehércsoki torta


Tészta:
3 db tojás
10 dkg kristálycukor
1 mandula aroma fele
7,5 dkg liszt
5 dkg őrölt mandula
1 tk sütőpor

Krém:
10 dkg fehér csoki
3 ek habtejszín
10 dkg vaj
5 dkg porcukor

100 ml habtejszín
10 dkg fehér csoki

A tojás sárgákat a kristálycukorral, habverővel kikevertem.
Mikor a térfogata majdnem a duplájára nőtt, hozzáadtam a mandula aromát. 
A lisztet, az őrölt mandulát és a sütőport összekevertem, majd hozzáadtam a tojás sárgás masszához. 
Ezután jöhet bele a tojások csipet sóval  habbá felvert fehérje. 
150 fokon kb 40 percig, 16 cm-es tortaformában, tűpróbáig sütöttem. (félidőnél a tetejét letakartam alufóliával).

A krémhez 10 dkg fehér csokit, 3 ek tejszínnel, 10 dkg vajjal és 5 dkg porcukorral összemelegítettem, hagytam hűlni.  A 100 ml  habtejszínt kemény habbá vertem, majd belereszeltem 10 dkg fehér csokit. A két masszát óvatosan összekevertem.

A kész tortát teljesen kihűtöttem, majd vízszintesen 3 részre vágtam, megtöltöttem a fenti krémmel, a maradékkal az oldalát és a tetejét is lekentem.

A torta oldalát szeletelt mandulával, tetejét csokiforgáccsal díszítettem.

A recept Stahl Judité :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése